سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنتور

دوشنبه 87/1/26 :: ساعت 10:16 صبح

مجید کیانی

مجموعه‌ی آثار پژوهشی مجید کیانی منتشر می‌شوند

مجموعه‌ی کنسرت‌های پژوهشی مجید کیانی که سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران اجرا شده‌اند، تا دو ماه دیگر منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموعه‌های "موسیقی در طبیعت" و "وزن در موسیقی ایران" که از کنسرت‌های پژوهشی مجید کیانی به‌شمار می‌روند، ازجمله این آثار هستند که قرار است در دسترس عموم و پژوه‌شگران قرار گیرد.

این هنرمند آهنگ‌ساز و تک‌نواز سنتور همچنین قرار است برنامه‌های پژوهشی را به‌همراه کنسرت‌هایی طی سال‌جاری اجرا در فرهنگ‌سرای نیاوران و یا مجموعه‌ی اسوه برگزار خواهند شد.

مجید کیانی، متولد 1320 تهران، نوازنده‌ی سنتور و از استادان موسیقی ایرانی است.

او ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح‌الله خالقی را به مدت چهار سال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فراگرفت. سپس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزاعبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند بقیه ردیف میرزاعبدالله و همچنین شیوه سنتورنوازی حبیب سماعی را فراگرفت. پس از آن مدت دو سال نزد عبدالله دوامی برای آموختن ردیف آوازی و همچنین چگونگی اجرای موسیقی ایرانی تحصیل کرد. سپس مدت سه سال در دانشگاه سوربن پاریس نزد تران و انکه در رشته اتنوموزیکولوژی تحصیل کرد.

مدیریت گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا در سال‌های 1373 تا 1379، تدریس درس ردیف موسیقی ایران در دانشگاه تهران به‌مدت 23 سال، مدیریت مرکز حفظ و پژوهش موسیقی ایران و ریاست گروه موسیقی فرهنگستان هنر در کارنامه‌ی کاری وی ثبت شده است.

کتاب هفت دستگاه موسیقی ایران، آلبوم هفت دستگاه موسیقی ایران (ردیف میرزاعبدالله، تنظیم برای سنتور، ضربی‌های حبیب سماعی، گذری بر شیوه سنتورنوازی حبیب سماعی، آثار حبیب سماعی، شناخت موسیقی 1 و 2 و 3 شناخت موسیقی 1: نوا (نگرشی برغم در موسیقی ایران) 2- سید حسین طاهرزاده 3- حبیب سماعی، بررسی سه شیوه هنر تک‌نوازی، آموزش سنتور روش ردیف نوازی و از جمله آثار منتشر شده‌ی این پژوهشگر موسیقی و نوازنده‌ی سنتور به‌شمار می‌رود.


نوشته شده توسط: سعید خلیلی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دانلود فیلم
[عناوین آرشیوشده]

  • سنتور
  •